HJÄLP!!!!

FRA är genom röstad och antagen. Men hjälp, vi står under så stora hot om terrorism. Dom yttrehoten är ett faktum, vi blir anfallna närsom helst. Hmm... Kanske inte, men så måste våra kära politiker tro eftersom dom röstar fram en lag som gör det möjligt att avlyssna och läsa dina mail och sms. Vad e det som e fel. Man lägger ner försvaret mer och mer. Det behöver vi inte. Men dom yttre hoten måste tydligen öka. Varför inget försvar? Det kan ju faktiskt skrämma bort en del av dom yttrehoten, och inte tror jag att en terroist skickar ett sms, "ikväll ska jag bomba rosenbad. Hahaha"
Nepp. Men till råga på allt så ska kanske vi som använder telefoner få betala för detta med. När våra operatörer ska få stå för all kostnad i uppgraderingar och även tydligen ny installation. Det blir ju bra. Politikerna röstar fram ett förslag som gör att folket ska betala mera och vara mera avlyssnade och kollade än något annat land i världen just nu. Inte äns USA har ett sådant här förslag. Och där är väl det yttrehotet ett faktum eller?

Skrämmande. Jag blir mörk rädd över den regering vi har idag. Jag är stolt över mig själv att jag inte röstade på detta pack, som bara gör saker värre och värre hela tiden. Okej, sossarna hade ett liknade förslag, men det togs bort av justitiministen thomas boström, bra jobbat. Men borgarna vill inte att sverige ska vara ett välkomnade land. Man funderar allvarligt på att flytta till ett annat land. Ska sitt egna land kanske?

Sen till råga på allt så gick sverige och förlorade mot ryssarna igår. 2-0 blev det till ryssarna. Sverige var ju helt enkelt inte med i matchen alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0