Akvarie problem........

Oj oj oj oj oj oj oj oj, vilken tur vi hade idag egentligen, tur i oturen om man ska vara på det viset. Om inte frugan hade varit hemma så hade vi inte haft något vardagsrum kvar idag. Akvariet sprack i botten idag och det forsade ut 100 liter vatten bara så där. Det e inget man leker med. Hoppas att vi fick undan vattnet tillräckligt fort. Hon ringde mig strax innan lunchen tog slut, så det var bara att ta ledigt och åka hem och fixa det. Det gick inte ordna på något annat sätt, för hon måste åka till jobbet kvart över 2 och då slutar jag två timmar senare. Men vi lyckades få bort allt vatten och så.

Så ikväll blir det att köpa ett nytt akvarie. Jag har reserverat ett 160 L på en djur affär i nässjö men vi får se om det blir det eller inte, jag reserverade det iallafall... Funderar om man skulle kanske köpa en möbel till den med. För bordet det gamla stod på fick nog lite stryk av allt vatten kan jag tänka mig.

Jaja, hela vardagsrummet är upp och ner nu iallafall. Och vi förlorade bara en fisk än så länge iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0