Det sade Krasch och Splasch

Japp, det gjorde det verkligen. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så var det ett akvarium här hemma som gick sönder. Så jag har fixat ett nytt idag, och det blev verkligen ett jätte nytt. Köpt i butik idag. Fixade allt med det ikväll, så nu är det i ordning igen. Hoppas att detta håller bara, fast gör de inte det så lär jag nog aldrig skaffa ett akvarium till i hela mitt liv. Det blev inte det där 160 liters, för dom hade inget bord till det, för det vi hade skulle inte funkat. Så det fick bli ett 120 L med ett tillhörande bord, med ett skåp i, väldigt praktiskt faktiskt.

Så nu är vardagsrummet möblerat som det ska igen, saknar bara mattan under bordet, men den lär ta ett par dar innan den torkar. Sen får vi ett bord för mycket nu, ett benno tvbänk från ikea i ek. Det står ju kvar i vardagsrummet, orkar inte flytta på den idag, får se om det blir imorgon, men då jobbar jag senare också. Sen har jag hängt upp en maskintvätt med ikväll, fick ju tvätta alla handdukar och det och lite kläder som låg på golvet efter grabben i vardagsrummet.

Så nu är man riktigt trött faktiskt. Detta var inget kul alls. Sen ska jag kolla med mitt försäkringsbolag om min hemförsäkring täcker ett akvarium läckage. Kan vara bra att ha det faktiskt. Sen på fredag ska jag lämna in bilen, och rörmockarna kommer. Så denna vecka blir en av dom dyraste veckorna på länge tror jag allt. Förutom när man betalar räkningar då förstås, det e nog inget som slår det hoppas jag.

Go kväll på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0