På fri fot!

Herregud jag läste en sak på expressen på lunchen idag. Det e ju inte klokt egentligen. Det var ett par för fyra år sedan som fick ett barn. Och där pappan skakade bebisen till döds, han skakade den så häftigt och kraftigt att hjärnan mosades typ. Och han fick en fängsle dom på sig men har fortfarande inte suttit en dag i fängelset, vart är världen på väg egentligen. Som mamman i artikeln säger: om man skulle fuskat med bidrag så skulle man suttit inne i förrgår. Samhället är fel.

Det är mycket som skulle behövas ändras på egentligen, likadant hur polisen jobbar. Nu vet jag inte mycket om detta men, vi hade inbrott i våran sommar stuga för x antal år sedan. Polisen kom efter många om och men, det tog sin tid. Dom undersökte hittade finger avtryck och dom sa även att dom visste vart grejorna va, men dom kunde inte göra något åt det. Det e ju inte klokt. Sen att dom inte knappt får använda sitt tjänste vapen är heller inte klokt. Det e väl klart dom ska få göra det. Lyder inte personen dom ska gripa och det funkar inte betong, pepparspray eller någon annan metod, dra en kul i knät på dom eller i benet, då tror jag nog att det blir lungt, men det är tydligen inte rätt att skjuta. Om dom ska ha ett hjälpmedel tycker jag att det ska införskaffas el pistoler. Dom skadar inte friska människor, dom gör att dom inte kan göra något motstånd. Jag har hört av en bekant som känner en som har en son som är polis i en storstad. Han har använt pepparspray. Men tydligen funkar den inte ibland när folk är så drogade att dom inte känner någon smärta alls. Så han har tydligen funderingar på att sluta. Det är inte klokt det heller.



För övrigt har dagen varit som vanligt. Jag känner att det är förkylning på gång tror jag iallafall.. Ska dricka lite enchinagard (tror det stavas så), det är inte speciellt gott men det brukar hjälpa mot förkylningar. TIPS!!!!

Jag har tipset på jobbet denna vecka, vet ej vad jag ska spela på än. Måste komma på det! Tror det får bli lite stryktips.

Kommentarer
Postat av: D

Hästar hästar hästar ;)

2008-09-09 @ 22:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0