Pensionär.

Jag läste på expressen. Om att skatten ska sänkas för pensionärerna till årsskiftet. Så jag tycktes förstå så skulle det bli en väldigt sänking. den som får som årsinkomst 130000kr, ska få en nedsättning per år 911 kr. Och det är ju en väldans stor skillnad under ett helt år. Jag hoppas att jag har förstått saken fel för annars är det ju som att skratta dom i ansiktet, och så ger vi lite mera skattlättnander till dom som inte tjänar under 300000kr om året så att dom får det mycket lättare med sänkt villa skatt när dom har fler miljons villor.

Jag är socialdemokrat, om ni vill så kan ni ju alltid lägga en liten kommentar hur ni tycker att våran regering är.

Jag är inte alls positiv mot den. Dom har inte gjort något som har direkt underlättat för en normal svensson, men normala inkomster, hus, barn och bil. Dom har mer sparkat på dom som redan ligger ner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0